torsdag den 16. januar 2014

Pige trøje...


... til de allermindste, str. 3 - 18 mdr.
Modellen har jeg strikket i 2 farver, i henholdsvis glat- og retstrik, 
og med lidt hulborter his og pist.
Meget fin og piget.
Hvis du ønsker at modellen er knap så yndig, 
kunne jeg foreslå, 
at du først og fremmest vælger at strikke i nogle andre farver, 
eller måske bare nøjes med 1 enkelt farve.
Dernæst kan hulborterne undværes. 
Og tilsidst kan perlemorshjerte-knapperne udskiftes med nogle enkle runde knapper,
som vil gøre sit til at neutralisere modellen.
Men det er jo hvad man er til :-)
Modellen har jeg lavet til Alt om Håndarbejde nr. 1 (2014).
Garnet er Oline, 100 % bomuld fra Stof 2000.




14 kommentarer:

  1. super sød og elsker farverne

    SvarSlet
  2. Sød trøje, og en herlig lille grinebider på første billede :)

    SvarSlet
  3. Den er supeskøn som den er, efter min smag ;o)
    men, som du skriver, så er det nemt at lave om og rette til, så er det pludselig også en lille drengetrøje. Modellen er virkelig sød !

    SvarSlet
  4. Sød pigetrøje - min mor har igennem mange år strikket en, den ligner, den har ikke det runde bærestykke, men et hulmønster foroven - den er blevet strikket til nyfødte børnebørn og oldebørn det er alles ynglingstrøje, ja mit barnebarn på 7 år vil stadig have samme model, men nu i andre farver.
    Jeg tænker, den har også vil blive sådan en klassiker for nogen :)

    SvarSlet
  5. Virkelig sød lille trøje, også som den skal være til en lille pige. Men som du skriver, hvis man er til det mere enkle er den nem at ændre.

    SvarSlet
  6. For øvrigt er det sjovt at se din Peru poncho. Sådan en strikkede jeg i 70erne :-) Sjovt som moden går igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke. Det var Hendes Verden, som direkte bad mig om at lave modellen ud fra et foto.
      Jeg har den liggende i skabet og glæder mig til at tage den i brug i foråret.

      Slet
  7. Hvor er det en yndig trøje. Jeg elsker det runde bærestykke.

    SvarSlet
  8. Den er yndig :).
    Vil du mon sælge den?
    Snart farmor til en lille pige....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej og tak for kommentaren.
      Modellen er nu i Alt om Håndarbejdes besiddelse, så jeg kan desværre ikke sælge den.
      Hilsen stine

      Slet
  9. Hov, det var mig, der var den anonyme farmor-in-spe:
    bitten.longholm@gmail.com

    SvarSlet