søndag den 28. juli 2013

Mallorca, del 3


Brune hænder og ikke mindst fødder,
er for mig = sommer, sol og ferie.
En tid på året hvor jeg selv har lyst til at prøve kræfter med, 
den svære kunst det nu er, at lægge et jævnt lag kulørt lak, 
uden bagefter at skulle kæmpe med at fjerne diverse klatter fra huden.
Jeg kan ikke. Er lidt af en klump i den retning.
Venstre hånd bliver ok, 
men når jeg så skal til at lægge på højre hånd, 
går det som ofte helt galt.
Galt går det også med min tålmodighed. 
Jeg kan ikke vente til lakken er helt tør,
og resultatet af mit ihærdige forsøg, 
er en lettere hakket lak, med små, nu matte, aftryk
af den finger, som lige skulle mærke om alt var tørt, øv!
Som ofte, fjerner jeg det hele igen og stiller lakken tilbage i køleskabet.

På Mallorca, fandt jeg en usædvanlig billig neglelak, 1,99 euro for en flaske, og hvor jeg kunne få den skønne Nude kulør, som I kan se på billedet nedenunder.
Og miraklet skete, det gik godt...
Den billige lak er super. 
Den har en god bred pensel.
Foruden en god konsistens, ikke for tyk, ikke for flydende.
Den kan anbefales på det varmeste.
Købte straks flere, ......Herre Gud.... til den pris,
Så er det lige meget, at der allerede står 15 flasker i skabet ikke?
Desuden er jeg vist også "gået" lidt i retning af et mere klassiske farvevalg, varm rød, mørk rosa, mørk og lys Nude, glimmer og klar lak.
Hvorimod dem som allerede står i skabet er lyseblå og grøn, oliven, petroleum, grå, sort, neon gul og orange m.m.
Så hvis du er på vej til Mallorca, så ved du nu hvad du skal købe;)


4 kommentarer:

  1. Ha tak for din beskrivelse - kender det så godt fra mig selv - og er faktisk i stand til også at kikse det på fødderne.... elsker de fine farver og har alligevel aldrig andet end sort lak på tæerne, fordi det andet ser mærkelig og forkert ud til mig.... Det lyder til at have været en fantastisk ferie - go' til dig :-)
    Knus

    SvarSlet
  2. Jeg har flere gange købt lak på Mallorca, det hører efterhånden til som en del af ferien! Jeg er helt klart til glimmer/perlemor =)

    SvarSlet
  3. Ihh hvor vidunderlige billeder fra den skønne,skønne ø.En god idé at bo tre forskellige steder:)
    Ja neglelakken dernede er ikke til at stå for og så tørrer den hurtigere en noget andet lak,det gør min i hvert fald;)Jeg kom vist hjem med lige så mange thihi;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Det det var en skøn ferie, og tak for din bestilling i min butik Varehuset.
      Jeg sender båndet af sted i dag
      Kh. Stine:)

      Slet