lørdag den 4. maj 2013

Min nye nr. 1 inspirations-bog...


... kan denne bog af Anne Hjernøe
Det selvforsynende køkken,
godt gå hen og blive.
Mums, for en masse lækkerier jeg allerede drømmer om at tulle rundt at lave hen over sommeren/efteråret.
Har ligget flere aftener og bladret og savlet, og lavet små æselører.
Bogen er fyldt med små, nemme lækkerier, 
som ser absolut overskuelige ud at lave 
og som bare gør måltidet lidt mere mums:) 
   
Faktisk plejer jeg hvert år, at tage
Frøken Jensens Syltebog, med til lejet sommerhus ved Veddingebakker.
Det er en lise for mig at gå der i haven og plukke ribs, solbær, kirsebær, hyben, mirabella m.m.,
og koge lækre marmelader eller lægge kirsebær i lag med sukker og
vodka til den skønnest drik til Julen's ris a la mande.
Jeg nyder det, i den grad:))

Med den nye bog, har jeg sat mig for at kaste mig ud i nogle nye forsøg. Jeg vil prøve at lave min egen Tahin
æblesmør, mandelsmør, tørre æbler og jordbær,
lave hyldeblomstsalt med appelsin og fennikelfrø,
æbleeddike og meget, meget mere.... mums:)) 



6 kommentarer:

  1. det ser spændende ud og smiler, da jeg læste starten af indlægget og tænkte at, du da måtte ha' fået pip og storhedvanvid på altanen ;D. God week-end søde Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har jeg ændret overskriften fra bibel til inspration-bog, så der ikke er andre som tror at jeg har fået storhedsvanvid;)
      Eller du troede måske at jeg forestillede mig en kæmpe køkkenhave på min altan;)...???

      Slet
    2. hi hi ja mit indre billede, var en kæmpe køkkenhave på altanen ;D Griner stadig lidt og kigger ud på min tomme have, der altså snart skal anlægges. Måske jeg skulle låne bogen og blive inspireret?

      Slet
    3. Bogen er ikke inspiration som sådan til køkkenhaven, hvor jeg forestiller mig der vokser, radiser, gulerødder, kartofler, salat.
      Den er mere fyldt med inspiration til meget af det der vokser på træerne. Hyldeblomster, hyldebær, æbler m.m. Og hvordan man kan lave sin egne nutella, sin egen pesto af ramsløg, sin egen saft....

      Men vent du bare og se med min altan, vi har store planer;))).... nej helt ærlig, der er efterhånden bare fyldt med blomster i alle farver, og et par altankasser står klar til de krydderurter vi er ved at forspire, mums...:)) ... ikke så meget køkkenhave,....desværre.

      Slet
  2. Herligt med bøger, der kan give ny inspiration og få en 'ud over kanten'
    - lokke til at prøve noget nyt.

    SvarSlet
  3. UHM, den ser god ud - tak for tippet :0)

    SvarSlet