lørdag den 13. oktober 2012

Raw Cake og Rucolapesto

 
Da jeg så Tusindfryds indlæg om Raw Cake i dag, 
besluttede jeg mig for at nu skulle den prøves af. 
 Opskriften finder du hos Karen Klærbæk.
Driblede ned til helsekostforretningen på H.C.Ørstedsvej, som
havde kokosolie af både friske kokosnødder og tørret.
Jeg valgte den friske, 122 kr for 500 ml, 
så ikke helt billigt.
Tilgengæld er der til 2 potioner
og det kan jeg allerede nu godt afsløre, 
at det kommer jeg også helt sikkert til at lave,
for HOLD DA OP hvor smager det forbasket godt.
Har været ude flere gange og skære en hapser, 
selv om den ikke er stivnet helt endnu:))
(Kære Karen, vil du ikke godt hilse din ven Lars, 
og sige mange tak for opskriften på den helt fantastiske kage, 
som nu er min nye ynglings-kage-haps-en-lille-bid-og-lige-en-til-kage;))




 Mens jeg alligevel rumsterede rundt ude i køkkenet,
kunne jeg jo lige så godt lave et lille glas rucola pesto, inden at salaten blev alt for slatten.
Vi plejer at købe rucola i en bakke, 
bruger lidt under halvdelen i en salat og resten "redder" jeg,
ved at bruge det det til pesto.
Udover salat bruger jeg
olivenolie,
en god håndfuld mandler,
saft fra en halv lime,
2 fed hvidløg,
en pænt stykke parmasan og
salt & peber.
Det hele blendes sammen.
Tilsæt mere olie, hvis det er for stift.
Vi bruger det til pasta, på ristet brød og i salaten.
Men i aften skal det smøres om nogle kyllingestykker, som
skal steges i ovnen, mums.....:))


6 kommentarer:

  1. Hvor du hygger :o)
    Og nu du har været så aktiv fra morgenstunden, kan du sagtens tillade dig at snuppe endnu et lille stykke :D

    Ha en rigtig dejlig dag.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke;)
      Har taget mit ekstra stykke allerede, og har lige nappet 2 stykker mere....:))

      Slet
  2. Dette ser veldig fristende ut, både kaken og ruccola-pestoen! Nam, nam!
    God helg til deg! :-)

    SvarSlet
  3. Kagen har jeg endnu til gode at prøve, men jeg har hørt flere steder fra, at den smager helt utrolig godt.

    SvarSlet
  4. Så er kagen lavet og er sat på køl! Ihh glæder mig til at smage den...har dog snydt og slikket skeen, lidt barnlig er man vel stadig! Mmmm det smagte virkelig godt. Takker for linket til opskriften ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. PS: den samme kokosolie kan fås meget billigere...jeg købte min for 70 kr i en helsebutik...så mon ikke du kan finde den en andet sted til en mere rimelig pris? :-)

      Slet